Ogólne warunki sprzedaży
I. Postanowienia ogólne
- Ogólne Warunki Sprzedaży ( OWS) określają zasady zawierania oraz realizacji umów sprzedaży towarów oferowanych przez Wydawnictwo Artis Collage z siedzibą w Uchylsko ul.Wiejska 50a 44-350 Gorzyce zwaną dalej Sprzedawcą.
- Ogólne warunki sprzedaży stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych ze Sprzedawcą i określają wzajemne relacje pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Odstępstwo od stosowania niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Ogólne Warunki Sprzedaży podane są do wiadomości i akceptacji Kupującego na stronie internetowej Sprzedawcy www.artiscollage.pl w formie umożliwiającej ich pobranie i odtwarzanie przez Kupującego. Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedawcą jednokrotne przyjęcie przez Kupującego Ogólnych Warunków Sprzedaży uznawane jest jako ich akceptacja przy wszystkich pozostałych zamówieniach i umowach sprzedaży zawieranych pomiędzy Stronami aż do czasu zmiany treści Ogólnych Warunków Sprzedaży lub odwołania ich stosowania.
II. Zawarcie umowy
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą złożenia przez Kupującego zamówienia dostarczonego Sprzedawcy. Zamówienie złożone zostać może za pomocą maila, faksu, listu lub w innej formie pisemnej, jak również za pośrednictwem innej formy komunikacji na odległość np. Telefon lub bezpośrednio u przedstawiciela handlowego Wydawnictwa Artis Collage. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikacji warunków realizacji zamówienia po jego przyjęciu od Kupującego. Wtedy do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą otrzymania przez Kupującego modyfikacji złożonego zamówienia.
- Sprzedający, na prośbę Kupującego, może umożliwić Kupującemu korzystanie z narzędzi sprzedaży produktów Wydawnictwa Artis Collage tj. stojaki lub ekspozytory.
III. Dostawa i terminy dostaw
- Dostawa towaru zakupionego przez Kupującego realizowana jest wyłącznie na podstawie jego zamówienia. Początkiem terminu realizacji zamówienia jest data poinformowania Kupującego przez Sprzedawcę o przyjęciu jego oferty lub złożenie zamówienia u Sprzedającego.Termin realizacji zamówienia jest każdorazowo ustalany przez Strony umowy sprzedaży.
- Kupujący zobowiązany jest do odbioru towaru w ustalonym terminie lub po powiadomieniu go przez Sprzedawcę o gotowości towaru do odbioru lub wysyłki. Jeżeli kupujący dopuszcza się zwłoki z odbiorem towaru o okres dłuższy niż 7 dni, Sprzedawca uprawniony jest do obciążenia Kupującego kosztami składowania albo odstąpienia od umowy i sprzedaży towaru innemu klientowi. Koszt składowania nieodebranego towaru wynosi za każdy dzień składowania równowartość 5% wartości zamówienia.
- W przypadku gdy Kupujący decyduje się korzystać z dostawy towaru realizowanej środkami transportu Sprzedawcy ( nie dotyczy dostawy towarów realizowanych przez przedstawicieli handlowych Sprzedającego ) koszty dostawy oraz innych usług dodatkowych obciążają Kupującego, o ile nieuzgodniono inaczej.
- Ryzyko dostawy towaru przechodzi na Kupującego w chwili przekazania go osobie upoważnionej do odbioru towaru przez Sprzedającego w tym spedytorowi,przewoźnikowi lub firmie przesyłkowej.
- Opóźnienie Sprzedawcy z dostawą towaru nie jest traktowane jako naruszenie terminu dostawy. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w dostawie w stosunku do terminów jeżeli są one spowodowane okolicznościami od niego niezaleznymi np. Zdażeniami siły wyższej, nieprzewidywalnymi zakłóceniami w pracy Sprzedawcy itp.
- Opóźnienie Kupującego od odbioru zamówionego towaru po akceptacji zmówienia przez Sprzedającego nastąpić może jedynie po uzyskaniu zgody Sprzedawcy w tym zakresie. W przypadku wycofania zamówienia w całośći lub częściowo za zgodą Sprzedawcy, Kupujący może zostać zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez sprzedawcę w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia.
- Jeżeli Kupujący dopuszcza się zwłoki z zapłatą za dostarczane mu towary Sprzedawca może powstrzymać się z realizacją kolejnych zamówień Kupującego do czasu dokonania przez niego stosownych płatności.
IV. Warunki płatności
- Cena sprzedaży staje się wymagalna z upływem terminu określonego w dokumencie sprzedaży wystawinego przez Sprzedawcę.
- Kupujący staje się właścicielem towaru w momencie całkowitej zapłaty za ten towar zgodnie z art. 589 kodeksu cywilnego, chyba że strony dokonają odmiennych ustaleń w tym przedmiocie. Odmienne ustalenia wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
- Datą zapłaty jest data uznania rachunku bankowego Sprzedawcy wskazanego na dokumencie sprzedaży, wpłata bezpośrednio w kasie Sprzedającego w siedzibie firmy lub wpłata udokumentowana u przedstawiciela handlowego Sprzedającego.
V. Gwarancja, odpowiedzialność za wady
- Kupujący zobowiązany jest do zbadania dostarczonego przez Sprzedawcę towaru pod względem ilościowym i jakościowym natychmiast po jego otrzymaniu.
- Zgłaszanie jakichkolwiek reklamacji ilościowych następuje niezwłocznie po odbiorze towaru nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania towaru.
- Zgłaszanie jakichkolwiek reklamacji jakościowych następuje niezwłocznie po odbiorze towaru nie później niż 14 dni od dnia odbioru towaru.
- W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Sprzedawca ma prawo obciązyć Kupującego kosztami przewozu, przeładunku zareklamowanego towaru oraz kosztami jego kontrolnego badania.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną Sprzedawca może według swojego uznania albo wymienić towar na wolny od wad albo wadę usunąć w możliwie najszybszym czasie, nie dłuższym jednak niż 60 dni.
VI. Wymiana lub zwrot towarów
- W przypadku karnetów całorocznych nie ma możliwości ich zwrotu. Ewentualną opcją jest wymiana na inne karnety. Do karnetów całorocznych zaliczamy między innymi karnety: Ślubne, Urodzinowe, Imieninowe, Rocznicowe, Kondolencyjne, Z okazji Chrztu Świętego, Podziękowania, Na przeprosiny, ogólne (bez okazji).
- Istnieje możliwość zwrotu karnetów okolicznościowych, wydawanych na następujące okazje:
Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Święta Wielkanocne, Sakrament Komunii Świętej, Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca, Dzień Chłopaka, Barbórka, Dzień Górnika, Święta Bożego Narodzenia.
- Wymianie lub zwrotom mogą podlegać wyłącznie karnety kompletne, pełnowartościowe, niezniszczone (np. nie podlega zwrotowi sam karnet bez koperty, jeśli został zakupiony jako zestaw z kopertą).
- Zaleca się unikania trwałego znakowania karnetów np. etykietami/naklejkami z kodem kreskowym, czy ceną. Dopuszczalna jest wymiana lub zwrot karnetów w wypadku, kiedy takie oznaczenie zostało umieszczone na folii ochronnej.
- Potrzebę zwrotu karnetów należy zgłosić w czasie do 30 dni po terminie danej okazji (okoliczności), bezpośrednio przedstawicielowi handlowemu lub do działu handlowego. Zwrotowi podlega wyłącznie ilość wynikająca z faktur VAT wystawionych danemu klientowi, w okresie poprzedzającym daną okazję, a jednocześnie po dacie wystąpienia tej samej okoliczności w okresie wcześniejszym.
- Zwroty można przesyłać wyłącznie po uzgodnieniu z Działem handlowym. Zwrot wysłany bez uprzedzenia, może nie zostać przyjęty, co niepotrzebnie naraża wysyłającego na dodatkowe koszty.
- Karnety do wymiany lub zwrotu należy przeliczyć i przygotować do odbioru/wysyłki, w opakowaniu umożliwiającym transport bez możliwości ich uszkodzenia (karton, kartonik).
- Zwrot przygotowanych karnetów jest możliwy przy najbliższej, wynikającej z harmonogramu pracy wizycie przedstawiciela handlowego. W przypadku potrzeby wcześniejszego zwrotu karnetów, możliwe jest przesłanie ich do firmy, na koszt własny, po uprzednim poinformowaniu działu handlowego.
- Do zwracanych karnetów należy dołączyć podpisany dokument, specyfikację zwracanej partii.
- Brak zwrotu karnetów w określonym terminie nie ma wpływu na konieczność terminowego regulowania należności.
- Zwrotom nie podlegają karnety i inne artykuły wyprodukowane i sprzedane klientowi w wyniku jego zamówienia specjalnego, według jego wytycznych (nie będące w stałej, standardowej ofercie wydawnictwa).
VII. Postanowienia końcowe
- Strony oświadczją iż będą dążyć do polubowego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, wszelkie spory wynikłe pośrednio lub bezpośrednio z niniejszych uregulowań roztrzygane będą przez sądy właściwe miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia OWS wymagają ważności formy pisemnej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi postanowieniami Ogólnych Warunków Sprzedaży mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z 12 czerwca 2003 roku o terminach w transakcjach handlowych ( Dziennik Ustaw 2003 r, Nr. 139 poz. 1323 )
- Utrata ważności przez któryś z zapisów niniejszych Warunków Handlowych nie narusza ważności innych postanowień.
|